-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41805 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:25

خداوند چگونه سليمان را متنبه ساخت تا ديگر او را فراموش نكند؟

قرآن در فرازي از داستان اين پيامبر خدا به يكي از آزمايشهائي كه خدا درباره او كرد اشار مي​كند، آزمايشي كه با «ترك اولي» همراه بود، و به دنبال آن سيلمان به درگاه خدا روي آورد و از اين «ترك اولي» توبه كرد.

قرآن مي​گويد «ما سليمان را آزموديم و بر تخت او جسدي افكنديم، سپس به درگاه خداوند توبه كرد، و به سوي او بازگشت». ص/34.

از اين كلام الهي اجمالاً استفاده مي​شود كه موضوع آزمايش سليمان به وسيله جسد بي​روحي بوده است كه بر تخت او در برابر چشمانش قرار گرفت، چيزي كه انتظار آنرا نداشت، و اميد به غير آن بسته بو، ولي قرآن شرح بيشتري در اين زمينه نداده است.

مفسران و محدثان در اين زمينه اخبار و تفسيرهائي نقل كرده​اند كه از همه موجه​تر و روشن​تر اين است كه

«سليمان» آرزو داشت فرزندان برومند شجاعي نصيبش شود كه در اداره كشور و مخصوصاً جهاد با دشمن به او كمك كنند او داراي همسران متعدّد بود با خود گفت من با آنها همبستر مي​شوم ـ تا فرزندان متعددي نصيبم گردد، و به هدفهاي من كمك كنند، ولي چون در اينجا غفلت كرد و «انشاء الله»، همان جمله​اي كه بيانگر اتكاي انسان به خدا در همه حال است، نگفت در آن زمان هيچ فرزندي از همسرانش تولد نيافت، جز فرزندي ناقص الخلقه، همچون جسدي بي​روح كه آنرا آوردند و بر كرسي او افكندند.

سليمان سخت در فكر فرو رفت، و ناراحت شد كه چرا يك لحظه از خدا غفلت كرده، و بر نيروي خودش تكيه كرده است، توبه كرد و به درگاه خدا بازگشت.

قرآن سپس مسأله توبه سليمان را به صورت مشروحتري بازگوكرده، مي​فرمايد «گفت پروردگارا مرا ببخش و ملك و حكومتي به من عطا كن كه بعد از من سزاوار هيچكس نباشد» ص/35.




قصه هاي قرآن

حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.